We hoeven de open deur eigenlijk niet in te trappen, maar we gaan het toch doen: het zijn gekke tijden. We werken op afstand, we volgen cursussen, noem maar op. Omdat het nu eenmaal gekke tijden zijn, hebben we een aantal tips voor je verzameld. We hebben aan onze trainers gevraagd op welke zaken moet je nu extra letten tijden wat Blended Learning betreft tijdens de corona crisis.

Wees extra voorbereid!

De eerste tip is eigenlijk een eerdere tip geweest van Stefan Bos, één van de trainers van AtSync. ‘Door mijn goede voorbereiding ben ik in staat om ontspannen een training te verzorgen en vooral te focussen op deelnemers met hun leer- en ontwikkelbehoeften,’ vertelde hij eerder. Hier benoemt hij onder andere hoe belangrijk een stabiele internetverbinding is. Tijdens deze crisis kun je natuurlijk zelf ook een aantal dingen bedenken die anders zijn: Heb je kinderen thuis? Wordt je afgeleid? Heb je je spullen gereed? Kun je via de cloud bij belangrijke documenten?
Zomaar wat vragen die je jezelf kunt stellen, die voor een groot deel het succes van de training voorspellen.

Zorg dat je resultaten bijhoudt!

Blended Learning tijdens corona tijden verandert de regels een beetje. Of beter gezegd, het legt accenten. Zo is het verstandig om extra inzichten en voortgang bij te houden van je leerlingen. Dit zorgt voor meer betrokken studenten. Omdat je lang geen fysiek contact heb, bijvoorbeeld in een ‘echt’ lokaal of tijdens een meet-up, kun je wat gedistantieerd raken van je leerlingen. Door goed van elkaar te weten waar je tegen aanloopt en wat de successen zijn, kun je dit mooi inzetten voor het succes van de training. Het is, zoals we eigenlijk net al zeiden, belangrijk om een positieve insteek te hebben. Dus vragen als ‘wat zijn jouw successen geweest deze week?’ of ‘Is er jouw deze week iets gelukt of heb je iets gedaan waar je trots op bent?’ kunnen enorm goed werken om de studenten betrokken te houden. Probeer het eens!

Wees creatief

Blended Learning in corona tijd betekent vooral een overschot aan blended learning. De online klaslokalen vliegen als paddenstoelen uit de grond, de online goeroes hebben duizenden advertenties, maar jij moet er bovenuit komen. Dat vraagt, zeker in deze corona tijden, om onderscheidend vermogen. Stel jezelf eens de vraag: hoe uniek ben ik en wat doe ik anders dan anderen? Heb ik leuke interactie met m’n deelnemers? Kan er iets leuker, kan het leerzamer?

Durf te vragen

Nog een niet onbelangrijke tip van onze trainers: durf te vragen. Eigenlijk is dit net als de andere tips een tip die altijd gebruikt kan worden. Maar zeker in jouw blended learning corona tijd is ‘ie nog belangrijker! Omdat deelnemers misschien meer ervaring hebben in het volgen van blended learnings, weten ze ook beter wat ze willen. Stel je open voor feedback. Er is geen beter reflectiemiddel dan het commentaar van je eigen deelnemers. Ook dit kan weer op creatieve manieren, het kan klassikaal – let hier wel op napraters! – of het kan individueel. Mail iemand of bel hem gewoon even op. Kan allemaal. Je zal verbazen dat mensen er echt voor openstaan.

Zomaar 4 tips van ons voor jou. Ben jij nou opzoek naar manieren om je blended learnings te verbeteren in corona tijden? Dan kunnen we je van harte een gratis introductieles aanbieden: https://atsync.nl/gratis-introducties

Klik op de link en je ziet 3 gratis (!) cursussen die je kunt volgen. Zien we je daar?

Denk jij nog in traditionele trainingsdagen?
Of ben je klaar voor het trainen van deze tijd?

Volg een gratis introductieNeem contact op