Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting?

Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting?

  • Opleidingsniveau:
  • HBO+
  • Duur van de introductieworkshop:
  • 1, 5 uur
  • Max deelnemers:
  • 12 personen
  • Kickoff:
  • 30 september 2022
  • Prijs:
  • € 99

Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting?

“Binnenkort weer vaker naar kantoor, maar thuiswerken is blijvertje” kopt de NOS op 11 februari jl. na een rondgang bij een aantal grote organisaties. “We gaan niet terug naar de situatie van voor Corona”.

Dat betekent dat ook meetings zullen plaatsvinden op momenten dat een deel van de deelnemers thuis werkt. Daar ontkom je niet aan. Voor sommige doeleinden zijn hybride meetings geschikt voor ander doeleinden weer niet.

Maar als je dan een interne of externe hybride meeting organiseert en/of voorzit, hoe zorg je er dan voor dat het een effectieve hybride meeting wordt?

  • Welke communicatie vooraf draagt bij aan een effectieve hybride meeting?
  • Welke technische faciliteiten heb je tot jouw beschikking/zijn nodig?
  • Hoe houd je iedereen betrokken en gefocust en bevorder je de interactie en participatie?
  • Welke onderlinge afspraken (“de hybride etiquette”) zijn er nodig?
  • Hoe richt je de meeting zo in dat iedereen gehoord en gezien wordt maar er ook een helder besluitvormingsproces is?
  • Hoe zorg je dat de meeting inclusief is en dat iedereen, los van de locatie, evenveel aandacht krijgt?
  • Over welke vaardigheden moet je beschikken om een effectieve hybride meeting te faciliteren?
  • Wat wordt de rolverdeling binnen de hybride meeting?

De introductieworkshop geeft antwoord op deze vragen, je krijgt tips, doet nieuwe inzichten op en leert van “best & worst practices”.

We bieden je handvatten om op een effectieve hybride meeting te faciliteren!

Naast de mogelijkheid om met deelnemers van andere organisaties zich te verdiepen in dit onderwerp is het ook mogelijk om deze workshop incompany aan te bieden. Of te kiezen voor een incompany maatwerk oplossing voor jouw organisatie, wat zeker aan te bevelen is als je als organisatie het maximale wil halen uit hybride meetings.

Je bent in goed gezelschap

Veel organisaties zijn tijdens de Corona periode gestart met (het uitproberen van) hybride meetings faciliteren. Sinds maart 2020 hebben wij diverse organisaties ondersteund in het ontwerpen en uitvoeren van effectieve online meetings uiteraard met als doel het behalen van de gestelde doelstelling van die specifieke meeting. Sinds de zomer van 2021 ondersteunen we ook organisaties in het ontwerpen en faciliteren van effectieve hybride meetings. Dit doen we via open inschrijving of maatwerk trajecten, coaching, of advies.

En daar zijn we trots op en dankbaar voor!

Hieronder een impressie van de organisaties die wij de afgelopen jaren mochten verrijken met onze expertise op het gebied van het faciliteren van effectieve online en hybride meetings.

Aankomende data

Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting?

Startdatum: 30 september 2022

€99,00 ex. btw Nog maar 12 plekken over!
Ik blijf graag op de hoogte van nieuwe data!
Geef hieronder aan waar je interesse in hebt:
Wil jij op de hoogte blijven van de laatste inzichten op het gebied van Blended Learning en Online Leren?

Hier vindt u onze privacyverklaring.

Aankomende data

Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting?

Startdatum: 30 september 2022

€99,00 ex. btw Nog maar 12 plekken over!
Ik blijf graag op de hoogte van nieuwe data!
Geef hieronder aan waar je interesse in hebt:
Wil jij op de hoogte blijven van de laatste inzichten op het gebied van Blended Learning en Online Leren?

Hier vindt u onze privacyverklaring.

Wat onze klanten zeggen

UWV Uitkeren Academie

Open inschrijving Introductieworkshop Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting? 

Eva wist op inspirerende wijze theorie en praktijk aan elkaar te verbinden. Ze gaf concrete handvatten waarmee ik direct effectiever in de praktijk hybride sessies kon organiseren en faciliteren. Gezien de nieuwe realiteit waar we in leven is dit een must voor facilitators, leidinggevenden en anderen die de verantwoordelijkheid voor dergelijke sessies dragen.

Brenda Slagter, Academie manager a.i., UWV Uitkeren Academie

Vrije School Michaël Bussum

Open inschrijving Introductieworkshop Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting?

Een training die mij concrete handvatten heeft gegeven hoe ik om kan gaan met hybride meetings. Slimme en goede adviezen, zonder dat er van alles aangeschaft moet worden. Ik durf een hybride meeting nu best aan!

Ariadne Jaski, Schoolleider, Vrije School Michaël Bussum

Dreamfield

Open inschrijving Introductieworkshop Hoe faciliteer ik een effectieve hybride meeting? 

De workshop was heel praktisch ingestoken en de ervaringsverhalen van Eva helpen om e.e.a. duidelijk te maken.
Om de workshop nóg waardevoller te maken zou ik 2-3 mensen bij de facilitator zetten. Zodoende kun je nog beter laten voelen hoe hybride werken werkt.

Loes Balk, Project Manager & Eigenaar, Dreamfield

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)

Incompany maatwerk Faciliteren van hybride meetings | september 2021

Afgelopen september heeft atsync voor de Faciliteerpool van VWS een training verzorgd in het kader van hybride faciliteren van meetings. De nadruk lag op ‘hoe kijk jij aan tegen hybride faciliteren’ en ‘waar moet je op letten bij hybride faciliteren’.

Het was een intensieve ochtend waarbij deelnemers zowel online vanuit huis als fysiek op locatie aanwezig waren en begeleid werden door Eva en Evelyn, de 2 facilitators van atsync, om zelf te mogen ervaren en testen met hybride faciliteren. Gaandeweg leverde dit praktische inzichten en bewustwording op. Hierbij was er duidelijk ook aandacht voor de online deelnemers.

Mabel SwinkelsFacilitator verbonden aan de Faciliteerpool en ProjectmanagerMinisterie van VWS 

Sophie van Gorp, Facilitator verbonden aan de Faciliteerpool en Commissie Secretaris bij de Regionale Toetsingscommissies voor Euthanasie, Ministerie van VWS 

Ben je klaar voor online en hybride meetings?

Check de startdata