atSync > blog > Blog > Webinars als onderdeel van het verkoopproces

Webinars als onderdeel van het verkoopproces

ABN AMRO maakt veelvuldig gebruik van webinar technologie, net als veel andere grote organisaties in Nederland. Zij gebruiken deze manier van communiceren niet alleen intern (voor vergaderingen, bijeenkomsten en presentaties). Zij communiceren ook op deze wijze met hun klanten. atSync heeft ABN AMRO ondersteunt bij verschillende van hun projecten en implementaties (zowel intern als extern).

Een onderdeel binnen ABN AMRO waarvoor online communiceren de laatste jaren essentieel is geworden is de ABN AMRO Hypotheken Groep. Zij zijn hierin dan ook zeer vooruitstrevend. In onderstaande video wordt uitgelegd hoe zij met klanten communiceren d.m.v. “beeldbellen & samen documenten delen”. Dit is een interessante ontwikkeling die we de komende jaren veel meer zullen zien.

Webinar technologie wordt al veelvuldig ingezet in het verkoopproces door het (eenzijdig) delen van informatie middels webinars, webseminars of webcasts. Maar dit voorbeeld laat de mogelijkheden zijn om ook daadwerkelijk (individueel) met klanten te communiceren. Dit kan een cruciaal onderdeel gaan uitmaken van het verkoopproces van veel organisaties! ABN AMRO loopt hier, in de Nederlandse markt althans, in voorop. In het buitenland zien we deze ontwikkeling al langer en in bijvoorbeeld in de Verenigde Staten wordt dit concept al veelvuldig toegepast.

De vraag is m.i. niet of we dit in Nederland ook zullen gaan adopteren. De vraag is eerder hoe we dit gaan adopteren. Want essentieel bij deze werkwijze is de betrouwbaarheid en professionaliteit. Hoe zorg je er voor dat medewerkers de techniek op de juiste wijze in zetten? Hoe ga je om met vraagstukken rondom vertrouwelijkheid? Hoe zorg je er voor dat het technisch werkt (zonder haperingen)? En hoe communiceer je dit op effectieve wijze richting de klant (voor wie deze manier van communiceren op dit moment ook nog erg nieuw is).

Het antwoord op de laatste vraag wordt, denk ik, door bovenstaande video van ABN AMRO beantwoord. Wat mij betreft is dit een uitstekende manier om de klant te laten kennismaken met deze manier van communiceren waarin duidelijk wordt gemaakt dat het de klant is die bepaalt en dat de vertrouwelijkheid wordt gewaarborgd.

Met de antwoorden op alle overige vragen helpen wij u uiteraard graag verder. Want wij zijn er van overtuigd dat uw organisatie in veel gevallen meer kan bereiken, tegen lagere kosten, door kritisch te kijken naar nieuwe communicatiemiddelen zoals webinar technologie.

Ik ben benieuwd naar nog meer voorbeelden van organisaties in Nederland die vooruitstrevend zijn in hun online communicatie middels webinar technologie. Wie weet er inspirerende voorbeelden? Delen kan hieronder!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

atSync

Baron de Coubertinlaan 6 2719 EL, Zoetermeer

079 - 88 98 46 1 info@atSync.nl

Ja, ik schrijf me in voor de nieuwsbrief en ontvang de 10 tips voor interactieve webinars.

 *

Wat kan atSync voor ú betekenen?

atSync ondersteunt professionals en organisaties om Virtual Classrooms en kleinschalige, interactieve webinars effectief in te zetten.

Design | Yellow PiratesWebsite | Micros B.V.

Youtube Facebook LinkedIN Twitter